Potraviny bez cukru. Vyznáte se v nich?

Chuť na sladké je člověku vrozená a přirozená. Cukr však třeba přijímat s rozumem. Neumíte chuti na sladké odolat? Máme pro vás dobré zprávy!
22. 6. 2017

Chuť na sladké je člověku vrozená a přirozená. Cukr však třeba přijímat s rozumem. Neumíte chuti na sladké odolat? Máme pro vás dobré zprávy!

Dát cukru červenou?

Sacharidy a cukry se vyskytují v přirozeně v přírodě. Najdeme je ve všech rostlinách, ovoci, zelenině ale třeba i v mléku. Společně s tuky a bílkovinami se řadí mezi makronutrienty v naší stravě, které dodávají tělu energii. Lidské tělo potřebuje ke správnému fungování životních procesů vyvážený mix nutrientů. Dávejte proto pozor a sacharidy a cukry si neodpírejte úplně. V správném množství jsou pro vás a vaše zdraví důležité.

Je to snadné jako pírko

Doporučená denní dávka cukru je přibližně 52,5 g. Pro skutečné milovníky sladkého může toto množství představovat velkou překážku. Zvolte alternativu v podobě takzvaných "light" výrobků. V regálech obchodů jste se již určitě setkali s označeními typu: "s nízkým obsahem cukru", "bez cukru"nebo "do výrobku nebyl přidán cukr". Jak se v nich zorientovat?

Potraviny s nízkým obsahem cukru

Jedná se o takové potraviny, které neobsahují více než 5 g cukru na 100 g potraviny a více než 2,5 g cukru na 100 ml tekuté potraviny. Takže když na obalu vyčtete, že výrobek obsahuje 10 g sacharidů a z toho 8 g cukrů na 250 g sušenky, znamená to, že má potravina nálepku s nízkým obsahem cukru oprávněně.

Potraviny bez cukru

Jsou takové potraviny, které neobsahují více než 0,5 g cukru na 100 g nebo 100 ml potraviny. Jejich sladká chuť se však docílí přidáním jiných druhů složek, například umělých sladidel.

Potraviny, do kterých nebyl přidán cukr

Tvrzení, že do potraviny nebyl přidán cukr lze použít pouze tehdy, pokud nebyly do potraviny přidány žádné monosacharidy nebo disacharidy ani žádná jiná potravina používaná pro své sladivé vlastnosti. Pokud se v potravině vyskytuje cukr přirozeně, mělo by být na etiketě tvrzení: "obsahuje přirozeně se vyskytující cukry“

To že vyměníte „normální“ výrobky za ty se sníženým obsahem cukru, neznamená to, že máte vyhráno v cestě za vyváženým životním stylem. I u těchto výrobků je nutné dbát na správný poměr nutrientů. Pokud sníte větší množství potravin se sníženým obsahem cukru, snadno doporučenou denní dávku cukru přesáhnete také. Není to však tragédie. Stačí to vyvážit jednoduše vyvážit dostatečným množstvím pohybu.

Stejná dávka potěšení za méně cukru

Dobrou zprávou je, že nyní je pro vás „lehčí“ pochutnat si na svých oblíbených cukrovinkách od Nestlé. Nestlé se totiž celosvětově zavázalo do roku 2020 o 5 % snížit obsah přidaných mono a di sacharidů, tedy cukrů, ve svých výrobcích.

Jedním z produktů se sníženým obsahem cukru je nová tyčinka Kit Kat. Nestlé uvedlo na trh recepturu, ve které byl obsah přidaného cukru snížen o 8 %. Tato redukce byla dosažena vyšším přídavkem sušeného mléka a kakaa, doprovázená úpravou poměru surovin. Jako náhrada cukru nebyla použita syntetická aromata, barviva či sladidla. Chuť se však nezměnila ani trochu. Mňam!

Recept na sladký život

Málokdo dokáže zcela odbourat chuť na sladké, musel by totiž potlačovat své přirozené chuťové preference. Jak se říká, všeho moc škodí. Ať už se jedná o konzumaci cukru, tuku nebo neustále počítání kalorií. Pokud máte za sebou těžký den a odměníte se čokoládovou tyčinkou či hrstí JOJO bonbónů a netrapte se. Rovnováha a psychická pohoda, to je recept na "sladký" život. :-)

Zdroj: Plus pro Vás

Co myslíte, zaujala by stránka „Potraviny bez cukru. Vyznáte se v nich?“ vaše přátele?

Nasdílejte stránku „Potraviny bez cukru. Vyznáte se v nich?“ na sociální sítě.

189
je počet zemí, ve kterých má Nestlé své zastoupení.
2800
je počet zaměstnanců v České republice a na Slovensku.
3
je počet továren v České republice a na Slovensku.
60
je počet značek výrobků Nestlé v České republice a na Slovensku.